Kina, najveći svetski proizvođač žitarica i potrošač djubriva, trebalo bi da smanji zavisnost od veštačkih đubriva za čak 50 odsto, budući da je njihova preterana upotreba dovela do velikog zagađenja, pokazala je danas objavljena studija.
"Malo ljudi zna da je poljoprivreda najveći zagađivač u Kini, što bi trebalo da izazove veliku zabrinutost", izjavio je Ven Tjeđun, direktor Odeljenja za ekonomiju poljoprivrede i ruralni razvoj pri kineskom Univerzitetu Renmin, preneo je Rojters.
Hemijska đubriva su pomogla Kini, najnaseljenijoj državi sveta, da hrani svoje stanovništvo uprkos ograničenoj površini obradive zemlje, ali je njihova preterana upotreba dovela do smanjene plodnosti zemlje i velike zagađenosti, navodi se u istraživanju koje su obavili Univerzitet Renmin i ekološka organizacija "Grinpis".
U najnovijoj studiji se navodi da poljoprivrednici, posebno oni na severu Kine, koriste 40 odsto više đubriva nego što je potrebno, usled čega u kineskim rekama i morima završi oko deset miliona tona đubriva godišnje.
Kina učestvuje u ukupnoj svetskog proizvodnji žitarica sa 24 odsto, ali u ukupnoj svetskoj upotrebi đubriva sa čak 35 odsto.
Ta zemlja u odnosu na šezdesete godine prošlog veka danas proizvodi više nego osam puta više žitarica, dok je istovremeno upotreba đubriva na bazi azota povećana za oko 55 puta, pokazalo je istraživanje.
Tanjug-Ekos
| Komentari |
|


























